Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Wednesday 14 November 2012

'My Secret Wish': Allah Maha Mendengar


Azmie Vivie = TQ Vie, sentiasa bereksperimen dari semasa ke semasa, seperti yg Vie cakap! hehehhe

Ummu Madihah = Mok Aji, tadi sayo gi Harvey Norman, hehhehehe....tapi tok beli lagi lah.....

nurbijen, umiyumi, kniedaz, ummuaidan, jassnani, makcikkantin, hitomi lavender (tak boleh makan kek masa kena selsema jer kot supaya keadaan tak getting worst...huhuhuhu), ishamizu (critical for the kids kot info ni Izu, esp kalau ada yg ada asma), 依之汉 (Xie-xie Ni !).


Harini aku berkejar-kejar antara pulau dan rumah. Maka sedikit penat. Nanti-nantilah diceritakan ya.

Jadi hari ini kita sembang ringan ajer lah yer (macam lah selalu tu berat kan....perasan...heheheh).

Sewaktu aku dalam tingkatan dua, umur 14 tahun la kan, entah macam mana ada suatu waktu tu, sedang tunggu cikgu masuk kelas, aku sempat mengelamun sekejap. Bukanlah mengelamun sangat aku rasa, macam sedang merancang masa depan gitu kan.....ahaks!

Apa yang aku buat? 

Ok, masa tu umur 14 tahun. Keyword ni: 14 tahun. 

Aku cakap dalam hati: Dalam masa 10 tahun lagi, aku nak kahwin. 

Maksudnya aku nak kahwin pada umur 24 kan. Entah kenapa aku boleh cakap camtu dalam hati, walhal masa tu aku takder lah 'boypren' pon kan......(aku budak skema...hahahhaha).

Cuma aku rasa pada masa tu, umur 24 adalah umur yang ideal untuk kahwin, tak terlalu muda dan tak tua sangat. Well, itu suara hati aku pada waktu itu lah, time budak-budak yang belum matang gituuuu.....

So finally aku kahwin umur berapa? 

25 tahun !!!! 

Oklah, tak lari jauh 'plan' asal kan....hehhehe.


Tarikh 05032006: Aku kahwin pada usia 25 tahun
 

Masa zaman aku di U pula, aku berangan lagi (wah suka berangan aku nih). 

Terdetik dalam hati: Bestnya kalau dapat kahwin dengan orang oversea (again about marriage?!).

Di samping dapat pi sana, nanti anak-anak yang lahir cun-cun .....

Gitulah angan-angan Mat Jenin aku ......seorang pelajar U yang masih jua belum matang.....

Tapi, perancangan Allah jua yang terbaik kan. 

Allah 'tak bagi' aku pasangan international, tapi dikurniakan pasangan national gitu .....

Allah tahu aku ni sebenarnya jenis home-sick, cuma empunya badan tak sedar diri....hehehehhe


Hasil penyatuan 2 bangsa 1 agama, Amzar = our little hero at the moment

Hasil penyatuan 2 bangsa 1 agama, Ajwad = our big hero 


Sejak kecil hingga jejak kaki ke Undergrad, aku tidak pernah pergi ke mana-mana pulau. 

Apabila berpeluang jejakkan kaki ke Langkawi buat pertama kalinya pada tahun 2004 (menghadiri conference), aku terkeluar kenyataan ini pada future-to-be-muslim man pada waktu itu,

"Hey, ini salah satu golden dream I dah tercapai la. Salah satu impian I nak jejakkan kaki ke pulau....."


Sesi ronda-ronda selepas conference: Senja Di Puncak Gunung Mat Cincang
Mr Hubby, PhD Candidate - Nalina, Me

Ini pula sewaktu kunjungan kali kedua Langkawi - company trip sewaktu aku bekerja dengan company dari Jepun.

Selepas kahwin, Allah mengaturkan aku tinggal di PULAU.
Ini kenangan bersama teman-teman sewaktu bekerja di Bayan Lepas.
R&D Shorubber.


Till then, c ya ....Assalamualaikum


9 comments:

  1. Salam Dini,

    Dah gi Harvey Norman eh, kan banyak pilihan tu! Mak Aji punya blender lama baru kaput dan nampak gaya kena cari gantilah pulak, mungkin nak kena gi situ juga.

    Wah, walau x tepat tapi sipi-sipi antara yang diimpikan dan yang benar-benar dapat! Alhamdulillah x lari jauh drp apa yg disuratkan!

    ReplyDelete
  2. Salam dini...wah bestnyor demo nyor ange2 tercapai jgok sikit sebanyok dok..alhamdulillah..amzar tuh sgtlah kecinaannya ..hehe..kawe dok pulau jgok 6 -7 thn masuk msk matrik nge kijo meta..saye nok tinggal penang..naik muto buruk atas jambate..heheh

    ReplyDelete
  3. Salam Dini..:D
    Wah Alhamdulillah tak lari jauh menyimpang dari apa yang dini angankan...:D
    Amzar nampak banyak en hubby dini..betul tak..ke silap mata ni..heheh

    ReplyDelete
  4. oooooooo.. camtu citer serba sikit ye.. angan2 mak jenin pun jenin lah.. janji ado... akak plak tak penah berangan nk kawin ngan omputih ke.. takot dikkkk.. hahahaha.. tapi tak pe la.. skrg ni pun dah kacukan gak.. dari tok/wan.. kitorang jadi thai-india = jadi la melayu ni.. mata sepek idung kemek.. hehehehe

    ReplyDelete
  5. Salam Dini..
    ooo pecah rahsia yaa.. hubby mengurat kat conference yerrr? :D hehehe

    ReplyDelete
  6. ada tersama sikit2 dgn akak. Pernah berangan nak kawin umur 24 walopun belum ada boifren and then kawin umur 25. Satu lg penah gak keje kilang jepun 5 tahun. Kerja pertama dan terakhir akak sebelum benti jadi 'home manager' sampai skrg :-)

    ReplyDelete
  7. saya dulu berangan nak kahwin umur 25 tahun. akhirnya kahwin umur 26 tahun..hehe..

    ReplyDelete
  8. eh,saya pun kahwin umur 25...ehehhee.

    dan hari ni anibersari kami ;)


    ***kalau dilihat semula,setiap aturan Allah itu yang terbaik utk kita, kan......

    ReplyDelete
  9. Dini,

    Marya pun suka verangan sukmo! Kecik2 verangan nak kawin umur 21 thn! Tp masa tu abis belajar pun dok laiee... hehehe...

    Saya mmg suka lelaki chinese look! Sebab tu dpt hubby...hahaha :D

    Sweet couple & happy family! May ALLAH bless all of you :)

    ReplyDelete