Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Thursday 29 December 2011

NIP (Nursing in Public)

Mula-mula nak buat misi ini, memang rasa macam pelik kan.....yer lah ...nursing in public? Errkkk.....can I do it without create a weird phenomena to the others? Tapi itu monolog dulu-dulu ler.

Tapi bila dalam keadaan yg memerlukan NIP, no choice, we have to do it ! Takkan nak biar anak kelaparan pula kan semata-mata malu......

So far, aku tak ada masalah NIP. Setakat ni, aku pernah NIP di Secret Recipe, restaurant, JJ, tepi pantai sebab attend Family Day.....Alhamdulillah dipermudahkan.

Yg penting kena confident. Pakai baju yg sesuai. Tak kisah org nak pandang pelik ke, apa ker, biar jer....kita tahu kita sedang berikan yg terbaik utk anak.

Masa 1st time NIP kt JJ di Johor, ada couple husband-wife dengan anak kecil duduk sebelah aku. Masa tu anak dia pon nak menyusu. Wife dia buatkan susu, lepas tu pass pada husband sebab dia nak pi ladies. So si husband la yang menyusukan anak.

Tapi yg tak syoknya, member tu asyik dok tenung aku, macam aku dok buat benda yg salah. Aku buat muka selamba jer, dalam hati : 'ada aku kisah?'......

Mungkin dia pelik ker, rasa kagum ker, pasai aku yg slim ni (terperasan kejap) ada pula susu utk BF kan, sedangkan isterinya big size.....hehehehhe..(ini psiko utk sedapkan hati sendiri kerana ditenung pelik yer).....

Apa-apa pun untuk semua para ibu, cabaran itu pasti ada. Yg penting kita kena confident, jangan takut-takut dan tak perlu rasa malu NIP.

Bersyukurlah sebab kita tak perlu nak angkut thermos air panas, air masak, botol utk keluar berjalan-jalan. Everything is ready, with the right amount, right temperature.

So enjoy NIP ya!


Copy from http://www.breastfeeding.com/lighter_side/lighter_side_grades_cartoon.html

4 comments:

  1. ya...wat selamba je...dah la mak dina ni pemalas...x leh imagine klu nk angkut segala macam bnda tu...

    ReplyDelete
  2. tehehehe, kita segan nak beri direct kat public, baru sekali buat. selebihnya shopping cepat2 bf dlm kereta terus blk rmh thehehe, tu yg lbh rela duduk rmh drpd keluar jln2.

    kita bawa beg pumping pergi kerja pun org tgk atas bawah kak. huhuuu.

    ReplyDelete
  3. ye btol, go breastfeeding mommies go !! I dah 3 orang anak, and all 3 fully BF. the best experience ever. kat Deutschland ni alhamdulillah, x de masalah nak BF kat public, nobody cares, haha, x de sape pandang pun, klu kat M'sia dulu, carik kedai makan la utk menyusu atau dlm kereta.. :)

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan. Saya biasa NIP dan saya buat begitu utk 6 org anak saya. Memang org kita pandang kita semacam, but like u said, macam aku kisah!! Saya buat derk aje. Boleh pulak seorg saudara saya yg memang orang susah macam bangga pula sebab beri baby dia susu formula??!! Pelik bin ajaib - dia pelik org KL (saya) beri susu badan manakala dia org susah pun usaha beli formula. Kita pula pelik yg dia dahlah susah, nak susahkan diri beli formula walhal susu terbaik free sahaja!

    ReplyDelete