Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Friday 23 December 2011

Colours of Life.....its noodles again!

Salam Hari Jumaat.....

Kalau semua perasan kan, aku asyik-asyik masak mee jer kan....hikhikhik....dah, itu ajer yg senang....almaklum empunya blog ini tidak pandai memasak sebenarnya (pengakuan ikhlas).....

Kat rumah, aku tak pernah masak dishes yg kena guna santan, waima agar-agar sekalipun. Sebab aku rasa kalau bab-bab guna santan ni, cerewet.....eheeeeee.....(dalam erti kata yg lain, kurang rajin a.k.a. malas). 

Nasib baik lah dapat hubby sekepala kan, tak 'gila' makanan bersantan macam kari ke, gulai ker, rendang ker etc.....itu juga salah satu nikmat Allah, bagi pasangan yg 'ngam' dengan kita kan. Alhamdulillah.....

So di rumah, aku lebih banyak guna pendekatan "sup, tomyam, steam, rebus, stir-fry....". Keyword di sini SENANG & CEPAT...........tapi paling penting khasiat makanan. 

Disebabkan nak senang dan cepat tetapi masih dlm konsep berkhasiat, pagi tadi aku masak mee lagi (AGAIN ????......)

Aku guna mee ini, yg penuh warna-warni. 


 
Alternatif kepada kue-tiaw

Cara nak masak, boleh refer pada packaging nya juga:





Dalam kuali, aku stir-fry juga carrot dan seafood ball. Bila dah hampir masak, baru masukkan mee yg telah direbus tadi. Gaul rata dan dah boleh angkat.

Jom makan!





Tidak lupa minum segelas smoothie yg wajib disediakan si hubby pagi-pagi.....aku kalau tak minum ni rasa macam something missing jer....hikhihkihhk....hari ini resepi Mango Smoothie......

Colour tak kuning sebab guna Chocolate Flavor Herbalife

Okey Amzar, sudah bersedia ke rumah maktok? Jom .........

"Tata daddy....nanti jgn lupa hantar abg Ajwad ke sekolah ya"

Okey happy holiday to all .....

No comments:

Post a Comment