Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Tuesday 27 December 2011

Cerita dapur....

Harini aku nak share resepi simple yg guna seaweed....almaklum seaweed ni banyak khasiat kan, tp menu orang Melayu mana ada guna seaweed kan, takkan hari-hari nak makan sushi.......

So pagi tadi aku try ler masak nasi goreng + seaweed. Aku guna dried seaweed yg dibeli lama dulu, kt Giant. Lama dah seaweed tu terperap dalam fridge. Aku beli dulu pun pasai aku guna utk buat crabstick popia + seaweed. 

Jom kita tengok tatacara masak nasi goreng + seaweed ini:

1. Potong/gunting kecil-kecil dried seaweed. 
2. Rendam sekejap dalam air - untuk lembutkan seaweed. Dah lembut buang air itu.
3. Tumis bahan-bahan utk nasi goreng macam biasa.
4. Masukkan protein kesukaan masing-masing. Aku guna udang pagi tadi.
5. Apabila protein dah hampir-hampir nak masak kan, boleh lah masukkan seaweed tadi. Gaul rata dan biarkan seketika.
6. Masukkan nasi.
7. Siap.....





Aku tak faham ler harini kenapa upload gambar jer, jadi senget....padahal kt desktop ok pulak. Hmmm...mushkil..... 

Takper lah, berbalik pada nasi goreng + seaweed tadi, 1st time rasa, macam pelik sikit ler....tapi boleh jer lalu kt tekak ini.....

Selamat mencuba pada sesiapa yg sudi......

2 comments:

  1. The United States of America is a huge country that is surrounded by numerous beach resorts. Beach resorts in the USA offer world renowned services and excellent amenities assuring guests of a wonderful stay. Phoenix Chinese Restaurant

    ReplyDelete