Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Tuesday 20 December 2011

Kisah Ajwad & nasi

Ajwad ni sejak umur setahun lebih, dia dah tak gemar makan nasi @ moi @ nestum. Lebih suka makan roti.

Yg utama dia memang bergantung pada susu. Sepanjang hari minum susu pun takpa.


Makin umur bertambah, makin allergy dia dgn nasi. Kalau nampak nasi tu mmg lari la. Cukup cerewet n cukup susah nk bg makan. Paling2 tidak pon dia mkn roti or mee.


Aku tak kisah sgt ler pasal dia tak mkn nasi kan. Dia ada mkn roti gak utk bekalan carbohidrate.


Tapi yg paling aku 'membara' bila org persoalkan kenapa dia x makan nasi. Siap mintak aku ajar anak mkn nasi. Gaya cakap seolah2 aku tak galakkan anak mkn nasi.


Nak jer aku jawab camni: Ala mat saleh tak makan nasi tu boleh jer membesar.


Tp itulah manusia kan, kdg2 'terlampau' prihatin. Aku pasrah ajer.


So sebelum CNY yg bakal menjelma nanti kan, aku pun menjalankan misi terjah.


2 hari berturut2 aku paksa Ajwad makan nasi. Dia tolak jer, aku kurung dia dlm bilik. Tahan telinga mendengar dia menangis, meraung. Masa ni hati memang jadi batu. Apakan daya aku terpaksa.


Alhamdulillah, lepas 2 hari terseksa, Ajwad dah mula berjinak-jinak dgn nasi. Boleh makan pon rupanya.


Anok .... anok!


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment