Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Friday 6 January 2012

Luahan rasa......

Alahai title entry.....ala-ala la pulak....hikhikhik....

Entry ini lebih kepada luahan hati, sebagai satu cara utk melegakan rasa 'down' yg tiba-tiba ini.......

Bukan lah benda besar, tapi mungkinkah ini harga pengorbanan? 

Pagi tadi , start 9am hingga 11am aku ada meeting jabatan. Macam biasa, habis jer meeting, aku bergegas lah ke bilik utk aktiviti mengumpul EBM (aku pasti semua BF moms macam aku gak, tak sabar tunggu meeting habis).

Bos cakap makanan sampai 11.30am. So aku tak ada lah nak tunggu makan dulu kan, lagipun dah mula rasa sakit. Pam dulu, nanti baru makan.

So lepas habis pam, aku pun pergi semula ke meeting room utk makan. 

Dah boleh agak, orang lain mesti dah makan kan, so lauk mesti la tinggal sikit, itu perkara biasa la kan, tapi mesti ada bahagian untuk aku jugak kan, sebab kalau order makanan, mestilah cukup utk semua orang, betul tak?

Masa aku masuk semula meeting room, ada la yg sedang 'tapau' . 

Hmmm......dia ingatkan semua orang dah makan (patut tak aku terima alasan ini, sebab kumpulan yg meeting ini cuma 12 orang jer, dan sememangnya kenal satu sama lain).

Aku tersenyum sahaja la, takkan nak mintak dia letak balik. Dia pun tak ada tanda-tanda nak letak balik. Huhuhuhuhu......

Maka aku makan jer lah dengan apa yg masih berbaki. Tak apalah.

Hmm...rezeki tengahari ...masih ada jua .....Alhamdulillah kan. 

Pujuk hati sendiri: masih ramai di luar sana yg tak cukup makanan, yg susah nak dapat makanan.

Note: Ini kali kedua benda ini berlaku. 

8 comments:

  1. umm mana-mana pun ada benda ni berlaku...dah makan kenyang-kenyang pun still nak tapau kan.. bagi laa kat orang lain pulak kan, rezeki di share sama-sama..lagi afdal..jangan lepas ngkau engkau jeer...tak baik tauu..

    ReplyDelete
  2. aduhai..di jabatan saya..ada jugak jenis manusia suka tapau2 ni even majlis x tamat lagik..

    tension!!

    ReplyDelete
  3. Benda2 cengini biasa berlaku di mana2 pun... sabar ye... ade rezeki awk nnt, org yg teraniaya ni makbul doanya... kire teraniayalahkan... smile ;)

    ReplyDelete
  4. x segan ka mereka2 ini... ish!! rezeki elok dikongsi2

    ReplyDelete
  5. haa benda mcm ni mmg berlaku kat mana2. org belum abis mkn lg dah tapau. memalukan betul la..

    ReplyDelete
  6. kesian awak..ok la de juga rezeki kan..tp mmg org cam ni mcm pelik sikit..hehe

    ReplyDelete
  7. sedih nye baca... sampai hati ada yg buat camtu, dah la lepas pam susu pulak tu, mesti la rasa lapar, I paham betul perasaan tu.. huhu.. sabar je la ngan kehidupan dunia ni and pelbagai ragam manusia.. jgn kita jadi cam diorang, pastikan kita sentiasa buat baik ngan semua orang :) insyaAllah, Allah bagi yg lebih lagi dan jugak kawan2 yg baik :)

    ReplyDelete
  8. Hehe..bila baca nie macam refreshing kat diri sendiri..kat bahagian saya ada 14 orang yang terdiri ramai staff lelaki..so saya pernah mengalami situasi ni bukan sebab tapau..sebab makan yang hak org lain..

    Takpe..pas nie standby untuk makan dulu k..smile..

    ReplyDelete