Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Tuesday 29 November 2011

Organic breakfast


Sebelum berceloteh panjang, tak terlambat kot aku nak ucapkan "SALAM MAAL HIJRAH" buat sahabat sekalian.....

Bagi yg dok kat belah-belah Barat ni, cuti sampai 3 hari......seronok sakan ler bagi pelajar-pelajar mahupun pensyarah  aku.....

Bagi aku, biase ler...aku jer yg cuti sampai 3 hari, maka aktiviti utama berkurung bersama 2 anak bujang....pasai apa anak bujang? 

Sebabnya kedua-dua telah pun bersunat....lega aku....hiikhikhik....lepas ni takyah pikir dah pasai sakit nak sunat lar...pantang ler....bla bla bla dan yg sewaktu dengannya.......

Pagi Sabtu lepas, aku buat ler resepi ramen organik untuk sarapan.....(berangan nak pi Jepun tak kesampaian,    masak makanan ala-ala Jepun pun jadi ler......huhuhuhu).

Kaedahnya simple (I like.....hehehe) saja....ramen tu rebus dlm 3-4 min, angkat dan toskan.

 Pastu dlm mangkuk, gaul dengan mushroom paste sauce (boleh beli kat Cosway or mana2 kedai organik)....dah siap.....aku tambah ler jugak steam crabstick dlm ramen tu.....untuk menunjukkan aku ni bukan ler vegetarian.....ehhheeeee,,,,



Mushroom sauce, kandungannya: shiitake, sesame oil, grape seed oil, lake salt, to fu, soy sauce. ..so yummy. 



 So to those who interested, happy trying ya......




No comments:

Post a Comment