Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Tuesday 11 October 2011

Revert & Families Gatherings.....

Tarikh kejadian: 8 Oktober 2011
Masa kejadian: 6-11pm
Lokasi kejadian: Di sebuah kediaman kawasan Butterworth
Acara kemuncak: BBQ time!


Sabtu lepas, telah berlangsung dengan jayanya acara perjumpaan keluarga para muallaf di Butterworth (aiseh tetiba ayat aku macam karangan budak sekolah.....rindu nak buat esei SPM laaaa tu ! muahahahahha).

Takder laaa, sebenarnya dah lama si hubby plan nak ajak kawan-kawan dia mai rumah, kenal-kenal, almaklumlaaa kami kan baru pindah (tak laaa baru sangat, awal tahun hari tu).....tapi disebabkan time tu aku tgh pregnant, pastu 3 bulan cuti bersalin, pastu puasa, pastu raya, tu yg baru Sabtu lepas boleh 'on' program ni........

Kami takder laaa buat besar mana pon, org kata 'secara kecil-kecilan' ajer....maklum aku sorang yg nak handle ni, takdak sapa mai tolong! (waaaaaa......hukhukhuhkuhk)....

So plan punyer plan, menu utama kami, 'Char Koay Teow' yg sgt glamer kt kawasan tuh. Pi order ajer...hehheheh....kang kalau aku masak, ada pulak yg terbazir nanti........

Pastu kami buat BBQ ayam n sosej.....sosej tu tambahan laaa, sebab aku pikirkan budak-budak.....(mak pak budak pun suka sosej tuh!)

Lain-lain, sate (order juga) dan pasta salad.....pasta salad ni aku buat.....siap cari resepi kt internet.....yahooo berjaya buat....org puji sedap....alhamdulillah.....yippiey!

Berapa ya jumlah kehadiran jemputan? Semua yg dijemput hadir....terima kasih......

Antaranya: Bro Ashraf Tan & family, Bro Daniel Lee & family, Bro Naufal Tan & wife, Bro Kamarudin Leong & family, Bro Yunos, Bro Husni & family, Wani Amanullah, dll (yg aku tak mention nama, maksudnya aku 1st time jumpa depa malam tu, so tak berapa nak ingat).......

Jemputan khas yg tidak dapat hadir: CikAwin & Anas ..... (hukhukhukhuk...sedih, sebab benih ulam raja tak sampai-sampai.......ahaks) sori cikawin, we really miss u !

Tapi kan , disebabkan kesibukan melayan tetamu dan ulang-alik dari dapur ke ruang depan, aku tak sempat snap gambar event ni...huuhuhuh.....sedih tau!....

Pasta salad, sate, kuey teow, tak sempat nak snap..... (esp pasta salah laaaa, pasai buat sendiri kan......huhuhuhu).....

So u all layan jer laaa beberapa keping gambar yang tak seberapa ni.....



Sebahagian daripada raw material......borong kt Jusco



Perap ayam....kul 10am baru siap proses ni.......


Sosej selang-seli dengan vege.....cherry tomato, yellow zucchini, green zucchini, capsicum. Yellow zucchini aku peel guna peeler pastu lipat jadi bentuk ala-ala reben.

Ayam BBQ: Ini bukan gambar pada hari kejadian. Ni gambar dinner aku semalam, nasib baik masih ada saki-baki ayam bbq, kalau tak, takder laaa gambar 'pelakon utama' kt sini....hehehhehehe

Ini pun bukan gambar pada hari kejadian.....sebab tu di'grill' atas dapur gas ajer......


Dah masak...jemput ler makan.......


Close-up.......siap nampak olive oil nyer.......

ok, sampai sini dulu....tadaaa!

No comments:

Post a Comment