Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Wednesday 2 October 2013

Autopublished: Marathon KL

Weekend yang baru berlalu ni, kami sekeluarga pergi ke KL. Bertolak jam 9pm Jumaat, tiba di Shah Alam jam 1am. Tidur rumah makcik aku di situ. Sempat lagi menjamah macaroni sebelum sambung tidur...hehehhe....lapar pulak perut bila sampai tu....Kami ke KL sebab terlibat dengan acara di atas tu.....wahhh 1st time okeh masuk marathon. Tapi bukanlah full @ half marathon. Tapi acara ekiden, macam larian berganti-ganti gitu lah, sebab setiap kumpulan 5 orang, kena pass baton. Untuk perempuan larian sejauh 3km, kira okey lah kan, tak larat lari, kita jalan kaki !

Marathon ni bermula di Dataran Merdeka. Seawal 4.30am dah kena berada di sana. Maka, pukul berapa kami bangun? Oh ya, marathon ni Ahad, bukanlah Sabtu pagi hari yang kami baru sampai tu. Pagi tu, kami bangun kul 2.30am, bersiap, bertolak dari Putrajaya (tidur rumah adik malam tu) ke Bukit Jalil. Ambil LRT di situ, sebab banyak jalan tutup, so tak payah pening-pening drive ke sana. LRT berfungsi awal daripada biasa disebabkan event besar seperti ini. 


Penyertaan marathon ni kebanyakannya bukan Melayu. Ada juga peserta International. Kami tiba di Dataran dalam pukul 4am. Tak terasa mengantuk bila keadaan meriah macam ni. Acara full marathon dilepaskan pada jam 4.30am. Acara kami bermula pada jam 5.45am. Setiap orang yang terlibat dalam acara ekiden ni diangkut dulu oleh bas ke stesen-stesen tertentu. Maka, sementara tunggu turn baton sampai, bolehlah solat Subuh dahulu di tepi-tepi jalan. Bisa saja itu !

Dataran Merdeka ---- dinihari.....

Ajwad & Amzar aku tinggalkan bersama adik di Putrajaya tu. Alhamdulillah depa okay. Amzar pun bangun tak adalah nak merengek minta susu ke apa kan. Tepi rumah adik aku tu ada tasik. Boleh berkelah kot. Nyaman jer suasana. Nanti boleh pi lagi lah untuk photoshoot....ahaks!

Amzar dengan Moksu !

5 comments:

  1. salam singgah ..pagi pagi dah maraton .kalo ikut mata ni masih ngantuk hihi

    ReplyDelete
  2. huyooo byk betul xtvt awk dini...mmg best sesekali involve xtvt mcm ni..segar kan pagi-pagi...

    ReplyDelete
  3. Wow salute. SIni pun ada marathon on the same day, kami pun join... join sorak ehehehe.

    ReplyDelete
  4. wah...marathon..akak tak larat hehehe

    ReplyDelete
  5. Salam Dini
    naper tak cakap dating KL? boleh mummy gi cari Dini..
    Semangat kesukanan, yeay!

    ReplyDelete