Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Wednesday 4 September 2013

Selera si abe ....


Okay sana-sini masih lagi ramai memperkatakan tentang kenaikan harga minyak petrol kan. 

Aku suka juga baca statement di FB, pelbagai analogi muncul. Maklumlah isu tengah hot kan. Tak ada lah aku mampu komen, sebab kalau komen pun tiada ke mana, kita juga yang bakal sengsara akibat kenaikan harga barang-barang selepas ini kan......

Dah tahu kan, kalau minyak naik, harga barang @ perkhidmatan pasti turut naik sedikit-sebanyak, tidak perlulah buat statement tidak bijak dengan menyatakan ada kawalan harga bla bla bla.......uuihhhh Malaysia boleh! 

Cuma kita mampu buat, berdoa dan terus berdoa. Sebab kalau rasa-rasa kita tergolong dalam golongan teraniaya, insyaAllah dimakbulkanNya.....sementara itu, marilah kita berjimat-cermat...walaupun dah pening nak jimat camno lagi kalau semua perkara pun perlu duit....huhuhuhuhu....

Ok sebenarnya nak berkisah tentang selera abe Ajwad. 

Dia, petang-petang balik sekolah, kalau tahu aku masak selain daripada nasi, uuiihhhh terbantut selera. 

Kenalah mummy memujuk untuk makan kan? 

Dah tu, mummy jenis selera macam-macam, ada hari boring jugak makan nasi kan.......nak lah jugak varieti...tapi daripada pemerhatian aku, memang si Ajwad ni suka nasi. 

Dan untuk lauk nasi tu, tak perlu yang hebat sangat pun......ikan goreng @ telur goreng + sikit sayur pun dah cukup memikat selera dia. Tambah-tambah bila hari cuti, dia ada di rumah ketika aku masak, bau yang wangi ketika goreng telur tu amat dia suka. 

Weh anok, macam ni terbantutlah hasrat mummy nak asah skill memasak....ahaks! 

Walaupun dia gemar nasi daripada benda-benda lain, aku tetap jugak masak selain nasi pada hari-hari tertentu.....kena latih juga tastebud dia untuk terima pelbagai menu, tak adalah terhad pada nasi jer kan. Supaya tidak susah bakal isterinya di depan hari....cewahhhhhh


Kerabu sotong macam ni cuma kegemaran mummy, daddy dan Amzar. 

Percubaan abe mendukung adik

7 comments:

  1. hehehe...isu tengah panas...lebih suka baca dengar dan lihat je
    kerabu sotong tu nampak yummy la pulak

    ReplyDelete
  2. salam dini….windunye dgn u all (heheh!!!!berzaman rasa xdengar citer ajwad & amzar). btw kros no komen la pasal rege minyak naik tapi dari jauh ni rasa juga frust, terkilan & sedih utk family & friend di tanahair. huhu!!!!
    btw senang le bini abe ajwad nanti sbb senang bebenor tastebud dia. heheh!!

    ReplyDelete
  3. sy kalu malas pun masok nasi goreng nge telor jah ko aidan..hehe

    ReplyDelete
  4. Uhh mami nyer sangat thoughful, siap nak ringankan beban bakal isteri abe.

    ReplyDelete
  5. mudah betul selera ajwad...kadang mmg telor goreng ni yg menjadi pilihan...perah lemon..kicap sos cili sos tomato..then tabur bawang besar...yummm!

    ReplyDelete
  6. Ohhh anak2 makcik masa kecik dulu tiap weekend makcik hidangkan western (no nasi lah) sbb nak cuba jd tukang masak serba boleh.....mana tau depa sekarang dah besaq...amat lah suka makanan-bukan-nasi....kalu nasi pun ada lauk2 pilihan.

    ReplyDelete