Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Thursday, 13 June 2013

Its not that bad...


Kniedaz nurbijen lady lavender @na PUANSTOBERI Hannah Vi Sue-Rya Qistina NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI

Rentetan kisah semalam (macam drama pulak ada sambungan, heheheheh)....

Green Smoothies

Dulu, pernah juga terfikir macam tak sanggupnya nak 'minum sayur'......apatah lagi sayur berdaun hijau, memanglah aku tak berapa gemar (sayur hijau bukan daun memang suka).

Tapi fikir-fikir balik, sampai bila nak elak kan? There must be a way......

Sampailah 'terjumpa' dengan kenalan di FB, beliaulah yang memberi motivasi secara tidak langsung untuk aku mengamalkan raw juicing ni.

Dan 'godek-godek' Mr Google, rupa-rupanya ada kombinasi buah/sayur tertentu untuk badan kita beroleh khasiat yang optimum gitu.....

Ok back to the topic.

Pada sesiapa yang mahu mencuba green smoothies, bolehlah cuba campur sayur hijau dengan buah yang manis, supaya rasa sayur tu tenggelam. Untuk permulaan, digalakkan buat cara begini lah. Dan kalau ngeri jugak nak tengok jus hijau tu, pejamlah mata dan telan cepat-cepat.....kuikuikui....

Contoh: Boleh campurkan sebiji pisang yang betul-betul masak + 2-3 jenis sayur seperti sawi, kailan, timun, daun salad, brokoli, bayam, celery etc.

Sedap......sebab rasa pisang akan kuasai.

Kalau yang tak boleh makan pisang @ di oversea yang mana pisang itu adalah mahal/eksotik, boleh gantikan pisang dengan orange atau epal hijau. 

Selamat Mencuba!

***rush nak attend meeting....



Pisang + Sawi + Kailan + Timun

Creammyyyyy yummmyyyyy
Slurrrrppppppp

12 comments:

  1. Ni mengingatkan sayo akan MIL yg umur 80an.tokleh nok kyh lebih2 gusi tok kuat,gigi takdok..tp very health conscious nyer type..dio campur semo sayur hok paling berkhasiat, blend..pastuh rebus..pastuh minum tiap2 hari..sehat pd kito tuh wpun tuo2 pun..:)

    ReplyDelete
  2. mmg bagus la sis ni. menjaga kesihatan dgn cara cmni. :)

    ReplyDelete
  3. aduh...tetap tak boleh masuk ni...kalau buh lebih buah oren aci tak huhu

    ReplyDelete
  4. Assalam... nak tau juga sukatan sayur tu...

    ReplyDelete
  5. tak mampu nak telan dek tekak akak ni dini hihii...

    tabik spring kat dini :-)

    ReplyDelete
  6. kak dini...nanti vi nak try...resepi pliz..nak yg ada sukatan...hehehehehe :)

    ReplyDelete
  7. hihihi, siap ada sambungan lagi....
    boleh consider kot utk cuba... utk sihat punya pasal kan :)

    ReplyDelete
  8. Teringin nak cuba...tapi belum cuba lagi.ekekek.

    ReplyDelete
  9. ohhhh makcik belum pernah cuba blend sayur lagi......

    apple, carrot, celery, capcicum, bitter gourd...pernah

    apple orange carrot...pernah

    apple orange carrot beetroot...pernah...

    ReplyDelete
  10. As salam dini,

    Tabiklah dgn Dini..! Rajin sungguh! Raw juice ni mmg bagus not even for dieting tp utk awet muda jugakkan :))

    Preggy kalini xde selera lsng nak mimum fruit juice..! Tak mcm Iman dulu... kali ni suka pulak minum cappucino, milo, nescafe... tp semua decaf lah...hehehe... take care dear...

    ReplyDelete
  11. x pernah lagi cuba juice vege+fruit.. Macam best nih... :)

    ReplyDelete