Let's Click Here !

Hi wanna be my VIP in my life?

Powered by Blogger.

Xie-Xie Ni !!!

Get this widget

My Brain

Right Brain/ Left Brain Quiz
The higher of these two numbers below indicates which side of your brain has dominance in your life. Realising your right brain/left brain tendancy will help you interact with and to understand others.
Left Brain Dominance: 11(11)
Right Brain Dominance: 5(5)
Right Brain/ Left Brain Quiz

Thursday 12 April 2012

Gegaran Gempa Acheh & An Egg for Little Amzar

Hai Lynn, syuhadah, umiyumi, Badjie, Fauzana (Frau Azmir), ~najwa~, Sue-Rya Qistina, Kamalia (Kak Lia), Asmara (Kak As), MaryaYusof ------ thanks for all the sweet comments and sharing experiences....


Assalamualaikum kawan-kawan blogger......Salam Hari Khamis.......

Semalam sempena public holiday, aku dan anak-anak temankan hubby bekerja. Mesti pelikkan kenapa dia perlu bekerja pada public holiday? Bagi aku perkara biasa dah tu. Macam itu lah kalau kerja dengan family,  tak follow sangat public holiday yang "tiba-tiba wujud" ni......

Dan kebetulan pula, MIL dan FIL tiada di rumah, mereka cuti-cuti China. So bila hubby offer jer utk temankan dia bekerja, aku on sahaja...hehehehhehe...(ya, mr hubby beroperasi daripada rumah parentsnya)......

Tiada aktiviti apa sangat lah di situ, aku layan anak-anak jer. 

Lebih kurang jam 4.30pm, aku berada dalam toilet (sila jangan imagine ya)....tiba-tiba aku rasakan mangkuk tandas itu bergoyang...dalam 15-20 saat gitu.....masa  tu tak sangka akan gempa bumi sedang berlaku.....Selesai urusan, aku pun turun ke bawah.

Hubby bertanya tiba-tiba selepas berbual dengan jirannya, sama ada aku ada rasa goyang-goyang tak tadi. Rupa-rupanya jirannya pun rasa juga. So terus aku log-in FB utk menjejak berita terkini. Amaran tsunami turut dikeluarkan. Takutnya rasa masa tu.....

Pukul 5pm, kami semua bergerak ke Bayan Lepas utk menziarahi kawan hubby yg mendapat baby baru. Sedang berborak, sekali lagi kami merasa goyang, lebih kurang jam 6.30pm....aku pasti ini mesti gegaran susulan sedang berlaku......yg kedua ini agak lama, sehinggakan aku pening, adalah dalam 1 minit gegarannya....

Itulah serba-sedikit pengalaman aku merasa kesan gegaran gempa Acheh ni. Alhamdulillah tiada tsunami kali ini. 

Oklah, tinggalkan dulu kisah itu. 

Semalam, aku perkenalkan telur secara rasminya pada Amzar....alhamdulillah tiada rashes yang timbul = means no allergy la kan......

Aku buat Cheesy Couscous Omelette; ubahsuai sedikit daripada resepi asal yg aku ambil di blog INI. Terima kasih ya umi Maryam...banyak resepi di situ......


Cheesy Couscous Steamed Omelette

Sebiji telur, grated broccoli dan carrot , 1 tbspoon couscous, grated cheese


Campur kesemua bahan, kacau hingga sebati.....sedia utk dikukus selama 20 min


Taraaaa....sudah siap......

Sedia untuk di'ngap' oleh budak kecil 


Sekali makan....boleh habiskan 1.5 keping.....hehehhee...Syabas mera beta!


Sebelum tamatkan celoteh hari ini, sedikit pesanan penaja (cewahhhhh).....takder lah, sekadar renungan utk diri sendiri...moga-moga bermanfaat utk teman-teman juga.....

Sebagai wanita, marilah sama-sama kita menjaga keperibadian kita dan tingkahlaku kita. Wanita amat senang utk menjadi sumber fitnah. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan itu....aminnnn.....

Janganlah melukai hati orang apabila kita juga tidak suka dilukai......

Till then, c ya.....take care!

6 comments:

  1. sedapnya omelette tu.. tgk pun terliur..
    kuat ke gegaran gempa bumi tu? isk takutnya, ada dpt sms dr adik dia kata ada gegaran. risau juga bila mendengarnya.

    ReplyDelete
  2. saya pun dah introduce telor tuk adeel masa umur dia setahun.Alhamdulillah x de alergik , boleh la bg lauk telor kalau mommy malas masak ehehe

    ReplyDelete
  3. Oh ok lah kalau dia ok jer..takde allergic..rajin mama dia ye...kenyang la amzar..

    Lynn pun rasa gegaran tu..pesanan yang sangat bermanfaat..tq dear..sama-sama mengingati..

    ReplyDelete
  4. salam dini..nak cuba jugak omellete tu(tq for sharing the recipe)
    amzar belum setahun kan?nanti nak cuba bagi kat afiya chan jugakla,kalau takde rashes,alhamdulillah bolehla cuba bagi la ek..

    ReplyDelete
  5. As salam Dini,

    Apa khabar?? Harap semuanya sihat... untung amzar ada mummy yg rajin... Iman allergic dgn telur, nak bagi pun sikit2... Tgk amzar mamam rs nak sikit je...hehehe... Jauhi pantai ye buat masa skrg... After tragedi di Acheh thn 2004 tu, tragedi di Peru pulak, tp di Ica... w/pun jauh tp kami ni hampir dgn laut... Hanya Allah tmpt bergantung kan Dini...

    ReplyDelete
  6. Menyampah sbb kak dini rajin sgt msak n mcube resipi yg pelik2 tp menggiurkan (sebenanya jeles tp nk tiru malas pulak.hihi)

    ReplyDelete